Tuesday, January 06, 2009

minu unede õed, minu unede hõim

I

minu isal on palju tytreid, aga ykski neist pole minu õige õde.

sattusin juhuslikult Kuldse-Kullakesega kokku Morko kyla kihlakukirmaskil Marimaal ja tantsisin temaga pikalt ja kaua udmurdi moodi, ja just eile nägin Eredat-Eredakest unes ja ajasin temaga pikad jutud maha, maakeeli, sest udmurdi keeles ma veel nii täpselt tunda ei mõista. nad on kaksikud ja nende päris nimed on Zarni ja Sveti, ja ainult mina kutsun neid hellitlevalt ja maakeelselt Kuldseks-Kullakeseks ja Eredaks-Eredakeseks.

Kudruse Kiuru kõige noorem tytar väike valge Pyy sai oma nime kuulsa viru nõia Lyganuse Pyy järgi. tema käest sai minu vanaisa Kõu head nõu ja hakkas kauplema helmeste ja puust hobustega. Vana Kõu või Vana Kudrus, kuidas keegi teda kutsub, panigi aluse meie suguvõsa heale nimele ja rikkusele. minu isa myyb aega ja reisib palju mööda kaugeid maid ringi. mina olen lihtsalt ilmahulgus.

Kailuks nimetati mind selle vänge ja kange Lapimaa sookailu järgi, mida mu isa ja ema soos nii palju korjasid, et ta nende meele mööda penikoormast maksakarvalist teed kõmpides nii kuumaks kyttis, et nad öömajal aluslaudade ägades minu valmis tegid. pärast oli neil väga hea uni seal saunas.

ma näen palju juttude järgi tuttavaid maid, aga oma unevõlgasid ei saa alati makstud. hinge sees hoidmiseks vahetan oma naeratusi lõunasöökide vastu ja räägin muinasjutte kuulsatest nõidadest ja lugusid maadest, mida ei pruugi olemaski olla.

mul on palju pruute, aga ma olen nende kõigiga tylis.

Labels:

0 Comments:

Post a Comment

<< Home